Wednesday 16 May 2012

16 Mei hePPy tEAcheR's Day!!


16 Mei merupakan tarikh paling keramat setiap tahun kepada guru-guru di seluruh dunia. 


Selamat Hari Guru, Happy Teacher's Day, Kyōshi ni keisai (bahasa jepun)  and so on yang sama maksud la ngan tarikh hari ini. Apa yang korang tau dan faham selama korang sekolah... konfirm2 la korang akan cakap hari ni adalah hari mengingati jasa-jasa guru yang sering mendidik kita.. betul x?

Sepanjang kita bersekolah sudah tentu akan ada sambuta ini disekolah. Setiap tu la cikgu-cikgu ni banyak dapat hadiah. sebenarnya diorang pun tak kemaruk ngan hadiah-hadiah kita yang tak seberapa ni. yang penting kita sebagai murid ni hargai la ilmu yang diajar.

sebenarnya kalau nak diikutkan, semua guru tau yang pasti murid-murid ada cerita-cerita di belakang dalam istilah kata lain MENGUMPAT.. almaklumlah, manusia nampak saja yang tak kena sibuk nak mengata.. aish.. tapi itu lah yang dikatakan lumrah kehidupan. kalau KORANG da jadi cikgu baru KORANG tau penatnya mengajOR ni.. haha..

Istilah penat sebenarnya xda dalam kamus cikgu ni.. ye dok?? betul kalau cikgu da penat, lama diorang bungkus semua barang balik rumah.. x payah susah-susah ngajor.. kita sebagai pelajar tak kesah lah cikgu ni ngajar tak masuk otak ke tak masuk telinga apa orang kata "masuk telinga kanan kuar telinga kiri" ahahahai.. mcm 2 la istilah... diorg tetap bagi ilmu dengan ikhlas kat kita.. ucapan TERIMA KASIH dan SELAMAT HARI GURU pun da cukup sebenarnya menjadi hadiah untuk membalas jasa mereka...



SanG PeLanGi MenCOrEt KaTa

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Copyright© All Rights Reserved sangpelangimencoretkata.blogspot.com