Wednesday 16 May 2012

CinTA dan SahAbat

CINTA??? apa tu?? semua orang tahu apa itu cinta..
SAHABAT??? apa tu?? pasti anda semua tahu..

Hati manusia kadangkala keliru dengan cinta dan sahabat

Tapi tahukah bermulanya cinta dari sahabat, dan bermulanya sahabat juga dari cinta. Cinta ini ABSTRAK..
cinta bukan hanya untuk sang LELAKI kepada sang PEREMPUAN. tetpai cinta ini boleh kepada apa, siapa dan bila-bila sahaja. Jangan cetekkan fikiran anda mengenai cinta yang telah dikurniakan oleh ALLAH S.W.T kepada kita.


Cinta untuk sahabat. Sahabat merupakan insan yang penting dalam hidup kita. sesungguhnya sahabat ni lah tempat kita LUAH, MUNTAH, CERITA segala tentang SUKA dan DUKA corat carit kehidupan seharian kita. Dengan shabat nilah kita gelak, nangis, marah, sedih dan seangkatan dengannya lah. Jadi orang yang patut kita hargai ialah sahabat. Dalam dunia ini banyak hari-hari yang telah diwujudkan macam hari IBU, hari AYAH, hari GURU malah hari KEKASIH juga ada. tapi kalau difikirkan balik cuma hari SAHABAT sahaja belum wujud dalam dunia. Tapi yang penting kita tahu hari-hari sahabat sentiasa ada dalam hidup kita.

Cinta VS Sahabat. apa yang anda faham. adakah boleh kita samakan cinta dengan sahabat atau kita bezakan ia??? mari kita lihat dalam fikiran masing-masing. bermulanya kita mula bermain-main, kenal-kenal, mengorak langkah ke persekolahan semua bermula dengan kawan. kita tak pernah kenal apa itu cinta. Jadi jangan salahkan sahabat sekiranya diri kita mengabaikan cinta.



Sahabat, Sahabat, Sahabat... siapakah kah yang kita akan pilih?? sahabat atau kekasih?? di kala senang atau pun susah.. Dari sahabat menjadi cinta boleh kita menggunakan formula ini SAHABAT = CINTA?? tepuk dada tanya lah diri... 





SanG PeLanGi MenCOrEt KaTa

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Copyright© All Rights Reserved sangpelangimencoretkata.blogspot.com